Vad menas med "Herr Nordberg", Herr Andreasson?

Ja det kan man fråga sig.. Under en längre tid har jag övervägt att byta mitt efternamn och stärka mina band till min mor och mina morföräldrar. Namnet kommer ursprungligen från min morfars sida och som härstammar från Norge, men efter Nazitysklands ockupation i landet tvingades han att fly till Sverige och han hamnade slutligen i Göteborg.
Resterande delen kan ni nog lista ut själva.. Nåväl, när jag föddes fick jag min fars efternamn men jag känner att jag vill föra namnet Nordberg vidare då det inte finns någon annan i släkten som villig att göra det.

Jag har inte haft tid med att gå igenom ALL information från PRVs hemsida (Patent- och Registreringsverket), men det ser ljust ut. Bloggens namn är ett sätt att vänja sig vid efternamnet och så får vi se vad som händer.

Over and out

Kommentarer
Postat av: :)

http://herrnordberg.com/

2009-06-22 @ 03:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0