Longboard

Det är sjukt skönt med sommar och sol! Brädan rullar i stort sett varje dag och det är en fröjd att glida fram på både gatan i Gbg och på vägen ute på landet (H-åker). Jag behöver byta kullager på brädan så jag skall försöka ta mig till Concrete vid Brunnsparken och köpa nya kullager till brädan.
Jag var inne och kollade idag, men förargligt nog hade jag inte tid eller utrymme i min väska för att köpa dem. (Nu kanske ni tänker ”daah, ta det i en påse då?”. Mycket klokt men jag har nyligen kommit fram till dagens viktigaste destination, Vadstena. Då kanske ni förstår varför).

Det är lite tråkigt att ingen annan av mina närmaste vänner har upptäckt detta fantastiska transportmedel, men det kanske går att ändra på? Man kan ta sig snabbt och enkelt till bussen, jobbet, kompisar m.m. (Ja, man får passa på att marknadsföra min hobby). Kom igen folket, en bra bräda ligger förvisso på ca 1500-2500kr men det är definitivt värt pengarna! Om någon är skeptisk eller osäker så är det bara att prova min bräda.

Jag har länge funderat på att dra på långcrusing, M*lndals kommun asfalterade flitigt ett X antal kilometer förra året mellan K-red och H-åker.
”Visst låter det lockande???”    *överengagerad blick*
Tänk dig en varm sommardag, linne och shorts och en flaska vatten. Svalkande vind…
Kan det bli bättre? Ja man kan ju förvisso avsluta kvällen med en grillning hemma hos mig..


Keep on rocking people!


Kommentarer
Postat av: Andréa

Nja, ja tycker H-åker - Varberg, så kan du få grillat här ;-)

2009-06-18 @ 15:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0