Skriva skriva skirva...

Det blir bara större och större mellanrum i mina blogginlägg vilket är ganska oroväckande.
Nu när jag i alla fall är ledig ca 2 dagar i veckan så får jag förhoppningsvis lite tid över att spendera på min lilla blogg. Det skulle inte förvåna mig om det tar ett bra tag innan någon märker att jag har uppdaterat min blogg, folk har väl tröttnat på att bevaka och lägger ner tid på något mer vettigt istället.
Detta inlägg kanske till och med upptäcks av en ren slump? Du kanske skulle titta på någon annan blogg och tryckte fel.. Å vips så hamnar du här och upptäcker att jag har fått tummen ur.. *censur*.
Jag har tänkt en hel del på att skriva ett eller flera inlägg den senaste tiden och kommer ofta på  intressanta ämnen att skriva om när jag är på resande fot. Men det rinner oftast ut i sanden efter ett par dar…
Lyckligtvis har jag i alla fall kommit ihåg något!

Vår & sommar
”Äntligen har våren kommit!!” Ja det var ju ett tag sen jag skulle ha skrivit det, men jag får ta till med ett välkänt begrepp som passar bra in på min blogg: ”Bättre sent än aldrig”... Jag får omredigera det lite.

”Sol och värme! Oh happy days!”.
Solljuset och värmen ger nya krafter både fysiskt och psykiskt, det är verkligen underbart när det nya året kommer igång på allvar. Både vår och sommar har alltid legat nära hjärtat, man känner sig så mycket friare & friskare och man tar sig mer tid att komma ut i friska luften.
Värmen, ljuset och färgerna.. Ja, jag struntar faktiskt i alla dem som hävdar att hösten är färgstarkare, efter vinterns regn och rusk är det en mer eller mindre befrielse att komma ut ur hus och lägenhet.

Det låter säkert lustigt men jag tycker att livet återspeglas ganska mycket av våra årstider, saker och ting föds, lever och når sin ålders höst innan det slutligen dör eller hamnar i dvala.
Detta har även lett till en del funderingar kring ”vårdepression”, hur är det egentligen möjligt att hänga läpp när allt blir så mycket bättre? Förvisso har det väl en hel del att göra med hur en persons livssituation ser ut för stunden…
Men borde egentligen inte människor bli gladare? Det har kanske något att göra med att de blir mer exponerade för allt och alla. Vi har ju en viss tendens att dra oss tillbaka från det sociala livet när vintern kommer. ..
 Om sanningen skall fram så känner jag mig instängd under vintern, man blir mindre aktiv, man låser in sig mer och mer med böcker eller film och tillställningar med vänner blir allt färre.
Jag har i och för sig haft det ganska kämpigt i vinter med både studier och även en hel del olämpliga sjukdomar som halsfluss x3, magkatarr och vinterkräksjukan..

Jag finner dessutom ofta frustration över att jag sälla motionerar på vintern eftersom att jag sällan finner motivation att gå ut i regnvädret. Dock tog jag mig faktiskt ut ett par gånger när det fanns snö på marken och tog en del långpromenader. I höst skall jag banne mig lägga ner mer tid på att träna och försöka äta mer rätt och till er som undrar varför jag inte har börjat med det redan nu finns en enkel förklaring. ”Jag jobbar och mitt jobb är som ett dagslångt gympapass och så försöker jag tänka på vad jag stoppar i mig ;) Försvar för dålig kondition?… *host*

Magkatarr
Magen har spökat en hel del under vintern och det har ju till viss del varit ganska jobbigt. Det är grymt irriterande att bli som ett livlöst paket som bara ligger i sängen och tycker synd om sig själv.
Till er som aldrig haft magkatarr kan jag säga att det är allt annat än en dans på rosor!
Detaljer kring symptom och händelseförlopp tänker jag inte gå in på eftersom att det är ganska osmakligt och magstarkt (där fick jag till det :P ). Jag har i alla fall bytt till en bättre medicin och pratat med en annan läkare som är betydligt bättre än den jag haft tidigare!

Ett stort problem är att jag sällan kan följa läkarnas råd för att må så bra som möjligt, äta och sova på fasta tider är i stort sett omöjligt eftersom att mitt jobb har ganska stor inverkan på min vardag. Sedan har jag fått rekommendationer angående mat och dryckval, men jag vägrar avstå grillat kött och whiskey i sommar! Det är ju nästan omöjligt att avstå en massa livsmedel och drycker som hör till en livsnjutares välbefinnande ;)



Detta inlägget kan innehålla felstavningar och felskrivna meningar. Inlägget är hastigt skrivet och en smula redigerat vilket gör att "tryckfels Nisse" kan ha varit framme ;)
Jag kommer att skriva vidare på en del ämnen som jag vill ta upp, men även dela med mig av. Hoppas att alla mår bra och skriv gärna någon kommentar. Skall försöka bättra mig på att svara (speciellt tack till Chrille och Andréa som skrivit lite då och då. Även ett stort tack till alla er som tar er tid att läsa min blogg!

Mvh // Mannen som gett  både stress och förvirrelse ett ansikte ;)

Kommentarer
Postat av: Chrille

Haha, ja se där. Jag älskar att lägga kommentarer där jag känner att det behövs, lustigt nog. Att dela med sig av erfarenheter och så vidare. Sedan kan det väl bero på att jag också älskar att formulera mig i text och strävar efter att bli riktigt bra på det. Det är något jag gillar.

2009-06-16 @ 16:12:21
Postat av: Andréa

Kul att du fått "tummen ur", det kanske ja oxå skulle försöka få, men inte ikväll!!

KRAM på dig!

2009-06-16 @ 20:51:18
Postat av: Herr Nordberg

Chrille: Keep on rocking ;) Kommentarer är alltid välkommet och uppskattat!

Andréa: Tackar, jag ska ha lite extra koll på din blogg nu :P

2009-06-17 @ 00:11:47
URL: http://herrnordberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0