Fredag. En vecka senare..

Som sagt, tiden går fort som bara den och jag har massvis att göra.
Jag och en klasskamrat avslutade ett projektarbete idag på samhällskunskapen med en 15 min lång redovisning, känns sjukt skönt att ha fått det genomfört. Det gick dessutom grymt bra på redovisningen så jag kan med gott samvete korka upp en flaska rött ikväll och chilla med älsklingen (som för övrigt dragit på sig en förkylning så jag ska nog ta och pyssla om henne ikväll).

Jag har under den senaste tiden bröjat fundera lite, satt och bläddrade i GUs (Göteborgs Universitet) programkatalog och fastnade direkt för lärarlinjen. Det är väldigt lockande att söka dit när jag är klar på Löfta men jag har ngra ämenen som jag måste komplettera på komvux först isf. Nåväl jag har fortfarande gott om tid att bestämma mej men det känns ändå som att utbildningen kan vara rätt för mej. Vissa kan kanske inte se mej som lärare, men jag tycker ändå att jag får folk att lyssna på mig när jag har något att säga. Dessutom har jag ju fått prova på att agera lärare på matten och det har ju gått bra hittills så.. ^^ Det är en speciell känsla när man ser att det man lär ut fångas upp och används, det är otroligt kul att se när någon får en "aha"upplevelse och man får kommentaren "nu förstår jag" och ett brett leende =) Vi får väl se vad som händer i framtiden.

Sen måste jag säga att jag saknar mina "bröder", vi 3 måste ses och hitta på ngt. God mat och dryck kanske? Jag saknar även "La Famillia", funderar på att åka "hem" snart och tvinga folk ur huset för att grilla *evil laugh*. Btw, tack till lillasyster som skickat massvis med sms när jag varit lite tankespridd, ibland behöver man bara komma bort från skolan ett par sekunder ^^

För övrigt har jag inte så mycket mer att säga för stunden.. Ska väl ställa ifrån mig datorn och brotta ner Carin i sängen och titta på film. Btw tack Chrille, Annie och Mia för era länkningar till min sida ^^ (har inte tänkt så mycket på att marknadsföra min blogg). Jag skall försöka lägga till lite folk så fort jag får tid ;)
Om jag/ni har tur så kanske jag skriver ett ytterligare inlägg imorgon.

 

Buss och kran!


Kommentarer
Postat av: Andréa

"ha", sån tur har man inte ;-)

2009-03-31 @ 15:48:35
Postat av: Ola

Hur tänker du då? :P

2009-03-31 @ 21:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0